سخنران مورد نظرتان را انتخاب کنید

دکتر حسین طهماسبیدکتر هلاکوییدکتر حبشیدکتر شهرام اسلامیدکتر فرهنگدکتر مجددکتر انوشهدکتر شیریاحمد حلتدکتر آزمندیانسهیل رضاییدکتر علی بابایی زادحجت الاسلام حاج آقا دهنویدکتر ابراهیم میثاقدکتر رضا ناظریدکتر امیر مهرداد خسرویدکتر غلامعلی افروزدکتر سیما فردوسیدکتر عبدالرضا کردیدکتر علیرضا تبریزیدکتر علیرضا نبیدکتر عیسی جلالیدکتر مصطفی تبریزی

دانلود انواع عشق از دکتر میثاق


در این سخنرانی جالب، دکتر میثاق به صورت کلی به بررسی انواع عشق می پردازد و معروفترین نظریه  در مورد کاملترین نوع عشق (نظریه استرنبرگ) را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

 

گوشه ای از مباحث مورد بررسی:

آقای استرنبرگ به این نتیجه رسید که خیلی از طلاق‌ها، بر خلاف انتظار، در مواردی اتفاق می‌افتد که انتخاب اولیه اشتباه نبوده است. یعنی در ابتدای ازدواج، شباهت‌هایی به هم داشته‌اند اما پس از ازدواج تغییر کرده‌اند. پس حالا این سوال به وجود می‌آید که «اگر شباهت اولیه هم ضامن صمیمیت نیست پس چه چیز می‌تواند صمیمیت و رفاقت درازمدت بین زوج‌ها را تضمین کند؟»

استرنبرگ معتقد است که یک عشق کامل سه جنبه (مثلث عشق) دارد:

اولین جنبه، مسئولیت پذیری، وفاداری و تعهد به معشوق در موانع و مشکلات زندگی است.

دومین جنبه، ‌احساس صمیمیت و راحتی نسبت به معشوق است. آیا قادر به بیان عقاید و نظرهای خود میباشید؟ بـدون آنـکه از مـورد انتقاد قرار گرفتن و نکوهش شدن واهمه داشته باشید؟ آیا هنـگامی کـه صحبت میکنید واقعا به حرفهای شما گوش میدهد؟ 

سومین جنبه، ‌ جاذبه جسمانی و داشتن میل جنسی به معشوق است.

به نظر استرنبرگ، عشق کامل، نوعی رابطه اجتماعی است که به طور همزمان سه ویژگی و تعهد، صمیمیت و شور حضور داشته باشد. هر کدام از اینها که وجود نداشته باشد، یک جای کار دارد می‌ لنگد.

 سخنرانی های روانشناسی و موفقیت

دانلود از پیکوفایلدانلود از آپلودبوی

دانلود از رودفایلمنبع: www.Ravanshenasi.info

آیا برای دانلود مشکل دارید؟


یک پاسخ به “دانلود انواع عشق از دکتر میثاق”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *